Dagens middagstips från Arthur

Hej kära vänner! Jag heter Arthur och kommer i vissa fall att fungera som gästskribent här på Huggsexa. Som mitt första bidrag publicerar jag här nedan lite härligt smaskiga middagstips.


Arthurs middagstips från landsvägen

NYHETER-13s10-labbis-74_368

Labrador á la framhjul

Alla hundar smakar ungefär likadant. Men labradoren är ändå i en klass för sig anser jag.

ci Flå hunden, ta ur inälvorna och skölj ur kroppen. Plocka bort eventuellt synligt maginnehåll.

ci Skär loss fram och bakben, vänd i mjöl och stek i het ugn 10 minuter för att få en tät yta.

ci Lägg benbitarna i en gryta. Krydda med salt, peppar och örtkryddor. Glöm inte vitlöken.

ci Häll på vatten så att det täcker. Lägg gärna i lite revben för buljongens skull.

ci Sätt i ugnen ett par timmar. På slutet kan du lägga i potatis, rotfrukter och squash.

ci Räcker till fyra - garanterat.


Lastbilsgryta på måttligt mosad grävling

fy fy fy

En normalstor grävling räcker i tre veckor. Detta specialrecept för Huggsexa räcker till en bättre mottagning för fyra personer.

ci Flå grävlingen. Skölj ur kroppen och skär bort kött som blivit alltför kontaminerat av tarminnehållet.

ci Skär av benen, bogen. Skär rent nacken och huvudet samt mag- och ryggmuskler. Grilla bakbenen i ugnen, samla upp fettet och blanda i det i såsen (köp gärna en färdig sås på Ica).

ci Lägg köttbitarna plus lever och njurar i en gryta och låt puttra i ugnen ett par timmar. Smaksätt med salt, peppar örtkryddor och vitlök.

ci Servera med potatisgratäng.

ci Förrätt: kokt grävlingshjärna med ryggmärg.




Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, imponerar vet jag inte, men ovanligt för min del ;)

2008-08-22 @ 23:09:11
URL: http://sabinalofblad.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! Jag lottar ut en bloggdesign som avslutas på söndag, var gärna med och tävla! :)

Klicka på länken och läs mera



http://halldin.blogg.se/2008/august/design-utlottning.html

2008-08-22 @ 23:14:04
URL: http://halldin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0